Cei de la Microsoft, prin divizia de securitate IT, au anunţat pe blogul oficial al companiei că începând cu data de 1 iulie 2014 vor începe să blocheze programele generatoare de reclame intruzive, care nu îndeplinesc criteriile impuse de către gigantul IT, pentru a proteja calculatoarele utilizatorilor săi.
Acestea trebuie să:
– includă o modalitate evidentă de închidere a reclamei
– conţină numele programului care a creat reclama
– poată fi dezinstalate prin metoda standard, folosind acelaşi nume cu al reclamelor pe care le deschide
Programele care după data anunţată nu îndeplinesc aceste cerinţe, vor fi blocate la detecţie şi utilizatorul va fi anunţat, acesta având posibilitatea de a le debloca.
Mi se pare o veste excelentă, mai ales că nu-mi plac reclamele de niciun fel. De fiecare dată când instalez un program, sunt atent la fiecare pas parcurs, însă cunosc destule persoane care procedează la modul “nu mă uit, doar dau click şi gata”, prin calculatoarele cărora mişună tot felul de aplicaţii nedorite, cu atât mai mult cu cât adware poate fi doar un pas către viruşi.