Renunta Google la PageRank, sau mai bine spus, la actualizarea Toolbar PageRank?
Sa ne amintim ce s-a intamplat in trecut. In 2013, un reprezentant important al companiei a anuntat ca, probabil, Google nu va mai actualiza PageRank. La vreo sase saptamani de la acel anunt, Google a actualizat PageRank. Asta se intampla la data de 6 decembrie 2013, atunci cand Google a actualizat algoritmul respectiv ultima oara.
De atunci a trecut mai bine de un an de zile. Asta inseamna ca 2014 a fost singurul an in care compania americana nu a actualizat nici macar o singura data Google PageRank.
La fel ca in 2013, pe la sfarsitul lui 2014 Google a anuntat pe canalul de YouTube “Google Webmasters”, prin vocea lui John Mueller, ca, probabil, va renunta de tot la actualizarea PageRank Toolbar. Facand o paranteza, m-am uitat la cel mai recent videoclip de pe “Google Webmasters” si vi-l recomand spre vizionare, pentru ca John Mueller explica acolo multe lucruri despre SEO 2015, inclusiv raspunde la o intrebare in legatura cu nemultumirile celor care si-au cumparat certificate SSL si nu au observat nici o crestere semnificativa a traficului.
Revenind la subiectul acestui articol, tinand cont ca Google PageRank nu a fost actualizat in 2014, s-ar putea ca de data asta sa fie pe bune treaba. Unii spun ca PageRank nu va mai fi disponibil la suprafata, adica pentru a fi interogat de catre noi, el fiind actualizat in continuare de catre Google.
Este posibil si sa fie actualizat anul acesta, mai ales ca John Mueller a spus ca nu au dorit sa faca modificari la sfarsitul anului, pentru este perioada sarbatorilor si daca ar fi existat vreo eroare de programare, era dificil de reparat. Acum nu stiu daca s-a referit la Google PageRank sau la Google Penguin.
Au fost multe voci din domeniul SEO care au spus ca Google PageRank este important pentru webmasteri, in ideea de a sti daca fac lucrurile asa cum trebuie, asa ca Google nu ar trebui sa renunte la actualizarea Toolbar-ului.
Citeam prin comentariile de pe YouTube ca altii sunt de parere ca Google ar trebui sa reseteze PageRank-ul, adica sa treaca toate site-urile ca avand PR 0, pentru ca asa ar fi corect. Tinand cont ca acest lucru nu se intampla, desi consider si eu ca ar fi nimerit, sa fie oare vreun semn ca Google se pregateste de un update, poate chiar luna asta?
Cu sau fara update de PR, vad ca se merge tot mai mult pe alti factori, cum ar fi autoritatea domeniului (DA) sau autoritatea paginii (PA), lucruri pe care le puteti afla accesand site-uri precum moz.com
Eu nu mai iau in considerare page rank-ul de mult…